miercuri, 2 aprilie 2014

Supereroul Contemporan

Supereroul contemporan este un caracter atipic, chiar dacă la prima impresie nu confirmă aşteptările titlului care i se atribuie. Este un membru de bază al societăţii, dar nu în sensul că societatea se bazează pe el, ci în sensul că se află la baza păturilor sociale. De obicei are nume sonore, precum Dorel, Gigel, Viorel, Gogu, Miţă, Biţă, Florică şi alte astfel de diminutive şi abrevieri. Este uşor de recunoscut prin hainele de muncă murdare şi uzate sau prin „hainele bune”, de import, cu nume de companii cunoscute scrise greşit sau cu ţinte, decoraţiuni strălucitoare, imprimeuri florale şi gulerul ridicat, şi ochelarii de soare cu strat reflectorizant.
Supereroul nu are niciodată timp de pierdut, chiar dacă aparent este în repaus. Are întotdeauna „combinaţii” de realizat, fie că se referă la afacerile sale din care scoate profit cu expertiza unui agent de bursă, fie că se referă la numeroasele idile amoroase, el fiind un adevărat cuceritor. Pe toate acestea le realizează cu o viteză ameţitoare, atât pentru că este abil, cât şi pentru că îi place să zboare, însă nu cu o capă, la fel ca supereroii obişnuiţi, ci în automobilul său de import cu numere de înmatriculare străine, pe care îi place să îl parcheze în mijlocul străzii, cât mai aproape de intrările locurilor unde are de mers ori cât mai accesibil admiraţiei publicului larg.
Întrebat despre activităţile sale, va răspunde într-o cramponeză impecabilă (limba aceea care se vorbeşte pe stadioane şi între susţinătorii echipelor de fotbal, cu organe genitale echivalente cu punctuaţia, înjurături echivalente cu formule de salut ori încheiere şi diverse expresii echivalente activităţilor sexuale cu obiecte, fiinţe vii şi moarte sau chiar divinităţi, care să denote statutul, dar şi puterea celui care le utilizează) că „aseară, în „virgula” lui, deşi era un frig de îi îngheţau „cotele de respect”, a „tergiversat-o” pe „unica femeie” de a lăsat-o „confuză” pentru o săptămână”, ceea ce se traduce, probabil, prin a rămâne cu sechele după ce şi-a imaginat toate ipostazele posibile în care ar fi vrut să abuzeze de un trup feminin  pe care îl admirase cu aviditate în transportul în comun sau din automobil la trecerea de pietoni, pe drumul spre casă.
Va povesti apoi despre cum a păcălit el „sistemul”, în aşa fel încât a reuşit să economisească sume colosale de bani spre a le cheltui ulterior pe seminţe comestibile, băuturi carbogazoase ori alcoolice, televizoare cu diagonale redundante, dispozitive „smart” pe care să le afişeze în public fără a le utiliza la adevăratul potenţial şi „haine de firmă”. Iar dacă tot a deschis discuţia, va continua să povestească despre cum a negociat ca un expert preţul unei achiziţii foarte importante astfel încât să îl determine pe vânzător să creadă că iese în profit, deşi era clar că doar el era cel care scotea profitul maxim. Evident, sumele de bani tranzacţionate sunt întotdeauna într-o valută de circulaţie internaţională, iar achiziţiile – fictive.
Dar supereroului îi place foarte mult să îşi expună poveştile şi experienţa de viaţă celor pe care îi întâlneşte, în speranţa că le va câştiga respectul sau admiraţia. El sărbătoreşte orice, căci nu numai automobilul şi hainele sale sunt de import, ci şi sărbătorile, chiar dacă nu ştie exact la ce se referă ele. Este altruist şi ajută pe oricine la nevoie, dar cu deosebită plăcere va evoca fiecare dintre „faptele bune” pe care le-a înfăptuit – după cum susţine – fără a cere sau aştepta compensaţii, fiecare dintre desele ocazii în care a fost subestimat de către cei a căror vârstă era egală cu anii lui de experienţă de viaţă sau fiecare dintre numeroasele sale călătorii în interes de afaceri prin lume. Pentru a fi sigur de stupefacţia audienţei, va menţiona succint unele personalităţi marcante pe care le-a întâlnit prin coincidenţe de-a lungul itinerariilor sale şi – logic – impresiile bune pe care le-a generat acelora.
Supereroul contemporan este foarte invidiat, ridiculizat şi criticat. Este conştient despre toate cele îndreptate împotriva lui, drept pentru care îşi pune mereu inamicii înaintea aliaţilor şi susţine că „cea mai bună publicitate este antireclama”. Dar el nu se simte nedreptăţit, pentru că nu este în firea lui să analizeze totul, asemeni filosofilor, iar singurul lucru care are sens pentru el este drumul pe care se deplasează. Calea lui este mai simplă: el ia totul ca atare şi chiar dacă este indispus ori aproape de faliment, îşi revine cu uşurinţă pentru că găseşte o nouă întâmplare, ocazie sau „combinaţie” care să îi ridice moralul, să îi regenereze finanţele şi să îi îmbunătăţească starea de spirit. Căci este, totuşi, supererou...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu